sobota 16. července 2016

Chci zachránit svoje vlasy! 1. část

Ahoj holky!
 K dnešnímu článku mi byla inspirací moje poslední návštěva kadeřnice. A taky to, že jsem si poslední dobou uvědomovala to, že s mými vlasy není něco v pořádku! Někdo si dává předsevzetí na začátku nového roku. Já jsem si ho dala na začátku června. Jaké předsevzetí to bylo? Já svoje vlasy prostě zachráním! K tomu abych to dokázala, jsem nastudovala spoustu materiálů a dostala hodně rad.
 Je známým faktem, že první věcí na kterou bychom měli myslet je to, jakým způsobem života žijeme. To se nejvíc odráží na kvalitě našich vlasů. O této problematice, ale v dalším pokračování. V první části tohoto malého seriálu se chci zaměřit na vnější vlivy, kterými můžeme vlasům také výrazně pomoci. V několika následujících bodech se vám budu snažit přiblížit můj dosavadní boj, následky boje, a nyní ošetřování zraněných. Všechny body, které teď budu vypisovat jsem dělala přesně naopak. Teď se jich snažím držet.
Na začátek bych vám asi měla říct s jakými vlasy tu vlastně boj bude probíhat. Suché jak cesta, nepoddajné, krepaté, třepící se a řídnoucí! Zní to hezky, že? Pro některé bude tento článek asi katastrofou, protože jsou pro vás uvedení body samozřejmostí a některé z vás zas může pomoct. Myslela jsem si totiž naivně, že nikdy nedospěji do doby, kdy budu muset používat na pleť krém a nebo vyživovat vlasy! Proč? Protože všechno bylo do jisté doby krásně i bez toho. Omyl! Chyba!



1. Jak často si mýt vlasy? Každý den? Ne!
Rozhodně se snažte o mytí vlasů co nejmíň často! Pokožka hlavy se přirozeně mastí. Ta mastnota chrání samotný vlas a vyživuje pokožku hlavy. Každodenním mytím nepřirozeně zbavujeme pokožku hlavy tohoto mazu. Navíc maz dodává vlasu přirozený lesk. Snažte se o mytí alespoň obden, nebo maximálně třikrát týdně. Pokud se vám vlasy mastí už druhým dnem použijte suchý šampon. 
Já si vlasy samozřejmě myla odjakživa každý den. Hrozně jsem se divila tomu, že jsou už druhý den mastné a zplihlé. Už několik měsíců se snažím o to, abych vydržela alespoň dva dny. Ze začátku to bylo dost nezvyklé a nelíbilo se mi to. Teď vydržím i tři dny. Samozřejmě musím použít suchý šampon, ale i tak je to pro vlasy jistě velká úleva. 


2. Šampon? Jedno jaký?! Ne!

Další z mých nešvarů:D Prostě jdu do drogerie a vyberu si šampon jaký se mi líbí, třeba podle vůně:D Jak snadné. Pokud vybíráte šampon, měl by odpovídat typu vlasů a nebo jejich poškození, popřípadě trpíte-li na lupy a podobně. Typ vlasů samozřejmě není jediným kritériem k výběru vhodného šamponu. Důležité také je, co daný šampon obsahuje, jaké je jeho složení. Bohužel většina drogerkových šamponu obsahují chemické látky, barviva, parabeny, silikony, umělé parfemace a levné náhražky. Neříkám že všechny, ale většina ano. Je proto důležité se dívat na ingredience. Stejně tak, jako když si v supermarketu vybíráme potraviny a zaměřujeme se na složení. Tak i tady v tomto případě je to důležité sledovat. Na internetu najdete spoustu stránek, kde jsou dobře popsané ingredience používané v kosmetickém průmyslu např. http://www.slozeni-kosmetiky.cz/


3.Kondicionér? Proč?!

Kondicionér je nedílnou součástí rutiny mytí našich vlasů. To je pro někoho daným faktem. Pro mě je daným faktem asi poslední měsíc. Měla jsem vždycky pocit, že kondicionér je zbytečnost, že moje vlasy jen zbytečně zmastí a zatíží. Další chyba! Také jsem si myslela, že je dobrý jen proto, že se vlasy po něm lépe rozčesávají a s tím jsem problém nikdy neměla. Nakonec vlastně měla, ale o tom v dalším bodu. Při samotném mytí vlasů šamponem vlas ztrácí svůj přirozený ochranný film. Vlas se zdrsní a vysuší. Použitím kondicionéru vrátíme vlasu potřebné živiny a ochranu před vnějšími vlivy. U těchto produktů samozřejmě také hledíme na složení a kvalitu!


4. Horko a mechanické poškozování vlasů. Vědomě!

Dnešní doba nám nabízí spoustu vychytávek jak svoje vlasy ochránit před horkem. Tedy naleznete i zdravé fénování a žehlení vlasů. No, nejsem odborníkem a rozhodně nechci vyvracet, že to tak třeba nemusí být. Každopádně můj fén i moje žehlička se řadí mezi tyto zázračné výrobky. A výsledek? Moje vlasy jsou téměř mrtvé, nepoddajné a krepaté. Já si fenovala vlasy snad každý den po umytí a výsledku dlouhodobého vědomého ničení a vysušování vlasu se nedivím. Moje metoda je tedy taková, že si vlasy nechávám samovolně proschnout a pokud nevyrážím někam do společnosti tepelně je neupravuji. Zkuste to taky a zkuste omezit toto vědomé poškozování vlasů horkem. Pokud už neodoláte použijte alespoň přípravek na ochranu vlasů před teplem. S tímto souvisí i mytí vlasů, kdy by jsme si na vlasy neměli pouštět horkou vodu, která jim také nepřispívá.


5. Česání vlasů

No, já si vlasy tak nějak nevědomky vytrhávala. Nešťastným způsobem česání a typem kartáče. Prostě jsem si vlasy rvala přímo z hlavy a vůbec mi to nepřišlo zvláštní:D Teď se snažím o to, aby česání bylo co nejšetrnější. Starý kartáč letěl okamžitě do koše a teď používám na rozčesávání vlasů Tangle Teezer a jsem spokojená a moje vlasy snad už taky:)


6. Návštěva kadeřnictví

Zbytečnost? Ne! Nutnost! Asi nebudu jediná, když řeknu, že jsem návštěvy kadeřnictví hodně zanedbávala a hlavně podceňovala. Chtěla jsem si nechat narůst dlouhé vlasy a proto přece nepůjdu na jejich zastřihávání :D No je to právě naopak! Pravidelným zastřiháváním vlasů se zbavíte třepících se konečků. Vlasy o které nikdo nepečuje se totiž často třepí, lámou a často i vypadávají. Takže bez pravidelné návštěvy kadeřníka nedosáhnete rychleji dlouhé a zdravé hřívy :D Já chodím na zastřižení každé tři měsíce. A výsledky už jdou vidět.


7.Barvení vlasů

Posledním dnešním bodem je barvení vlasů. Já si vlasy barvím asi od 14 let černou barvou. Omyly typu, že černá barva vlasům neškodí tolik co barvy na zesvětlení a nebo to, že když si je nabarvím šamponem, tak jim neškodím už dávno vím. Jak už jste asi pochopili tak si vlasy barvím doma sama. Další chybou, kterou jsem při tomto domácím barvením dělala 14 let je to, že jsem si barvu nanášela na celou délku vlasů. Tedy od kořínků až po konečky. Docílila jsem tím krásného vrstvení barvy na vlasu a tím totální poškození a vysušení zdravého vlasu. Pokud se barvíte, nanášejte barvu jen na odrosty. A nebo jděte ke kadeřníci a nechte si vlasy odborně nabarvit. 


Tak tímto končím 1. část o záchraně mých a možná i vašich vlasů. Prosím, berte tyto rady s rezervou. Nejsem kadeřnice a nejsem ani odborník. Rady, které zde píšu mám vyzkoušeny sama na sobě a taky se jimi budu řídit a řídím. Snažila jsem se co nejvíce rad načíst a zkonzultovat s kadeřnicí. Snad se Vám budou hodit. Pokud ano napište mi prosím do konetáře, jak vy konkrétně bojujete a co vám pomáhá:)

Barbora





Žádné komentáře:

Okomentovat